La Fundació FULL convoca els seus premis d’Investigació i Difusió de la Lectura 2021

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

DESCARREGAR BASES PREMIS

La Fundació FULL ha convocat els seus Premis d’Investigació i Difusió de la Lectura 2021, organitzats amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i integrats dins de les activitats del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura. Aquests guardons compten amb tres modalitats: millor Treball Final de Màster o de Postgrau, millor article publicat en revista científica i millor text de divulgació publicat en qualsevol suport o mitjà generalista.

“Els Premis FULL van nàixer amb la voluntat de fomentar l’esperit investigador i divulgatiu. En aquest sentit, actuen com una ferramenta per visibilitzar les iniciatives de recerca sobre el món del llibre i la lectura”, ha explicat Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL.

De fet, aquesta iniciativa té quatre objectius primordials: promoure la transferència de coneixements a través de la generació de materials d’investigació i de reflexió; reconèixer públicament l’alumnat i els seus tutors que realitzen treballs sobre la temàtica descrita; recopilar treballs de fi de màster o de postgrau amb l’objectiu d’incorporar-los a la Biblioteca Virtual FULL sobre la Lectura, i impulsar la recerca al voltant del tema del món del llibre.

Així, les propostes — que poden d’estar escrites en català, castellà o anglés– han d’abordar el foment lector, el sector del llibre i la seua història o la formació lectora i literària. Els treballs es poden presentar fins al 25 de juliol de 2021 a través de www.fundaciofull.com —  on també es podran consultar les bases de la convocatòria– i seran valorats per un jurat format per investigadors, professorat universitari i professionals experts en el sector de la lectura. D’altra banda, els noms dels guanyadors es comunicaran durant el mes d’octubre de 2021.

Modalitats i dotació econòmica

Les dotacions econòmiques dels premis oscil·len dels 700 als 1.200 € en funció de les característiques de cada modalitat.

Modalitat A)

Estudiants matriculats en universitats públiques espanyoles i els seus tutors. Els TFM o TFP presentats poden haver estat defensats i tenir la seua la qualificació des de l’1 de gener de 2019 i el 25 de juliol de 2021.

Modalitat B)

Personal docent i investigador de les universitats públiques espanyoles. Un mateix autor/a podrà presentar un màxim de dos articles. Els articles publicats en revistes d’impacte científic han d’estar publicats entre l’1 de gener de 2019 i el 25 de juliol de 2021.  A més, han de tenir una extensió mínima de 5.000 paraules i una extensió màxima de 12.000.

Modalitat C)

Es concedeix al millor text de divulgació sobre el món del llibre i la lectura publicat en qualsevol diari, revista, web, blog o llibre. Es valoraran els articles publicats de l’1 de gener de 2019 i el 25 de juliol de 2021. Un mateix autor/a podrà presentar un màxim de dos articles. Els textos presentats han de tenir una extensió màxima de 1.000 paraules.